BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, January 18, 2011

praktikal oh praktikal..

wah......

dah lama gak aku dok praktikal kat bukit merah ni...
agak2 dalam dua bulan la...
satu bulan duduk kat bubble restaurant satu lagi duduk pastry,...

Mase mula-mula start ar..jantung bagaikan nak pecah..
seram sejuk bukan main...
mase diperkenalkan kat bubble aku takut betul...
lama2 okey dah,,,
abang2 kat situ sporting giler walaupun demi chef dia agak pendiam..
Pendiam ka???ntah la, kadang2 dia buat joking gak...

abang2 partime la yang paling gile2 kat situ, abang sani dengan kerenah gile dia, abang zarif yang suka carving, n che lem yang kerek...
tapi lepas aku kuar diorang dah takde da...

sebulan aku dok situ, aku g la pulak kat pastry yang terlatak dalam Le Lac kitchen...
asalnya tempak suhaila, tapi kitorang change la tempat kitorang...
dia g bubble aku g pastry...
first day aku kat pastry rase macam blur la pulak..
depa suruh amik barang aku jadi blur...
mana la aku taw mana tempat dia...
dah depa tak ajar...

tapi takpe...
aku still mantain beb!!!

lam kelamaan syok gak dok sini..
staff dia macam2 perangai..
abang syam yang cam tegas tapi kadang2 sembang gak aku tengok..
pastu abng jo yang orang panggil sparjo...pergh...meriah kitchen kalau ada dia,,,( tapi dia aku ni cemerkap)
pergh...
then, abng zul yang merangkap demi chef kat situ...dia suka senyum..apa yang kelakar tak taw la...
lastly, abnag hanafi yang shira dok suka tu....dia ni jiwang skit...ntah la....mood suka berubah2 cam pompuan je aku ngok...

and the highest of the alll...Chef Mun yang orang dok takut2...dia datang je wat keja, dia blaa apa lagi mengulat la...( bukan aku ye, abang2 kat situ ar sapa lagi...)

skrunk dah last aku kat pastry nak g banquet lak...
rindu lak nak tinggal kat pastry....

tapi aku banyak blaja kat sini...
coz aku suka pastry...
kek...roti n lain2...

hope..aku bleh blaja byk kat sini...



0 comments: